Cupa Jaxon-WSB Sarulesti 2010

14 04 2010

Dupa multe zile de pregatiri cu turnat kile de jiguri, cumparat sute de softuri, veste de salvare, sfori de ancore, pus fire pe mulinete, cartografieri, zeci de ore petrecute in fata calculatorului pentru informatii cat mai exacte si harti cat mai detaliate, un antrenament obosit pe Bezid si cate si mai cate chitibusuri minore care acum le-am uitat, dar fara de care nu puteam concepe sa plec, iata ca a venit si vremea primei etape din campionatul national 2010. Ca sa il citez pe domnul presedinte LRS, “balul incepe cu sarulestiul si se v-a termina cu sarulestiul”. Am plecat la drum plini de nerabdare si entuziasm, dar siguri pe noi si increzatori in fortele proprii, poate prea siguri… Dea lungul iernii am stat si m-am holbat in tot felul de articole vechi, poze, discutii pe forumuri de toate felurile, orice putea sa imi ofere informatii despre ce inseamna acumularea sarulesti. Am ajuns sa cunosc balta aia atat de bine, dar de fapt eu nu am calcat niciodata pe malurile ei. Totul era pregatit in cel mai mic detaliu si nimic nu ramasese nediscutat, sau cel putin asa credeam eu cand am plecat spre concurs.

Sase cai! nu, aia e din alt film. Sase bravi osteni, inalti ca brazii prabusiti ne-am unit fortele pentru etapa asta. Vazusem grupele si sectoarele cu mult inainte de plecare, deci strategii de tot felul au fost puse pe masa si discutate in amanunt. Grupa A, cea care cuprindea si mai multe nume consacrate ale spinningului de competitie din romania, a cuprins si 4 membrii BST: Cristi, Sergiu, Cata si Nea’ Mitica. In grupa B am ramas un pic izolati eu (Rares) si Adi. Am ajuns intr-un final pe malul vestitului sarulesti dupa un drum foarte rau de la indicatorul spre sarulesti si pana pe malul lacului. Gropi multe si imense si un peisaj care te trimitea undeva prin anul 1907, iar de la drumul “asfaltat” pana la locul campare a fost o adevarata aventura.  Am ramas un pic surprinsi, intinderea de apa nu ni s-a parut asa mare cum ne-o inchipuiam noi. Cel putin sectorul 1 cel care gazduia si camparea era mult mai ingust decat credeam noi. Ne-am dezmeticit repede si ne-am apucat de instalat corturile, umflat barcile, pregatirea echipamentelor dupa care a urmat sedinta tehnica.

La sedinta tehnica, organiatorii au prezentat din nou grupele, sectoarele de concurs si balizarea acestora, punctele de start si nu in ultimul rand au fost trase la sorti sectoarele. Astfel, grupa A urma sa intre pe apa sambata dimineata pe sectorul 1, iar grupa B pe sectorul 2, urmand ca a doua zi sa se faca rocada. Apoi a luat cuvantul presedintele ligii, dl Vali Stratonov, care s-a aratat foarte incantat de nr mare de participanti, iar in cele din urma Sorin Buculei vicepresedintele CTDA a informat spoprtivii despre noile prevederi de regulament. Dupa care a urmat inmanarea legitimatilor de concurs valabile pe parcursul anului 2010 si apoi evident, BERE!!!

Noi ca niste baieti constinciosi, am lasat berea pentru seara si imediat dupa sedinta tehnica am plecat la pas pe malul apei sa vedem pe viu sectoarele pe care urma sa pescuim in zilele urmatoare, chestie pe care o recomand tuturor care vin la concursuri pe ape pe ca nu au mai pescuit inainte.

Prima zi de concurs a insemat, cel putin pentru mine si pentru Adi, si prima gresala. Am tras eu concluzia ca salaul ar trebuii localizat in apa de 2-2,5m pe platouri pazindu-si icrele. Astfel incat primele 2 ore din mansa le-am petrecut pescuind aiurea pe platouri de 2m fara nici un atac. Dupa care ne-am dat seama ca am facut o gresala imensa si ne-am mutat pe un prag care cadea din 4,5m in 3,5m loc unde am reusit sa capturez si primii doi salai din mansa. Dupa inca vreo ora jumate in care nu am mai avut atacuri, am decis sa cautam un prag similar cu acesta, asa ca am ridicat ancorele si ne-am petrecut inca o ora cautan un prag pe care nu l-am mai gasit. Asta a fost gresala nr 2. Pana la urma m-am despartit de Adi si m-am ancorat pe un loc arhipescuit, pe un platou aflat la o adancime de 4m cu tot felu de structruri and shit unde am reusit sa mai capturez inca un salau in ultima jumatate de ora din mansa. Dupa fluierul care anunta parca mult prea repede sfarsitul de mansa, Adi ma suna si din glasul lui inteleg ca avem si prima gherla din 2010. Sun repede colegii din sectorul 1 si aflu ca baietii stau relativ bine.  Cristi avea 4, Sergiu 2, Cata 2 plus inca cativa scapati si Nea Mitica 3. Nu era rau, dar nici bine, stiam ca o sa avem de muncit in mansa a doua. Clasamentul dupa prima mansa arta cam asa:

Grupa A

Cristi locul 11 cu 196cm

Nea Mitica locul 25 cu 148cm

Cata locul 28-29 cu 103cm

Sergiu locul 30 cu 101cm

Grupa B

Rares locul 18 cu 145cm

Adi locul 37 cu o gherla care l-a costat mult in clasamentul final

Dupa ce-am mancat si am discutat cam ce s-a intamplat in fiecare sector, sedinta de club. Era clar ca trebuie sa tragem tare in mansa a doua sa putem indrepta situatia care nu era tocmai roz. Am comunicat foarte bine intre noi si ne-am dat unul altuia sfaturi utile care sa ne ajute a doua zi. Locuri, naluci, adancimi, prezentari, repere, absoltut orice detaliu vis-a-vis de sectoarele pescuite erau esentiale. Dupa intocmirea unor harti pentru fiecare sector, ne-am intors la berea bine meritata dupa mansa de 7 ore. N-am stat mult, atat cat sa ne simtim bine, iar apoi fuga in cort sa pregatim strategia si nalucile pt a doua zi. Adi, foarte afectat de gherla care s-a abatut asupra sa, ne-a luat-o inainte inca de la iesirea de pe apa, oboseala spunandu-si cuvantul.

Trebuie sa va marturisesc ca nici eu nu eram prea fresh cand m-am bagat la somn. Studiind harta facuta de colegii mei la adapostul cortului si in caldurica sacului de dormit, am adormit cu harta-n mana si cu lanterna aprinsa. 🙂

A doua zi de concurs incepe parca un pic prea repede, as mai fi dormit vreo 2 ore, dar nu e timp de vaicareli. Fuga la barca pentru pregatirile de intrare pe apa. Startul nu a intarziat sa apara si barcile au inceput sa demareze care mai de care spre locurile vizate. Eu cu Adi iar ne-am tzapit, unii mai iuti de motor ne-au ocupat locurile din golf pe care le vizasem si asa am pierdut din nou alte 2 ore pretioase dis de dimineata. Nervos ca nu am atacuri si ca cei care ne-o luasera inainte prindeau, fac gresala nr 4 sa ies din golf si sa ma indrept spre livada. Big mistake!! Odata iesit din golf vantul a inceput sa bata urat si tarziu am gasit un loc pe care sa ma ancorez. Partea si mai proasta e ca in livada am prins doar un biban si o platica respectabila. Fierbeam ! Atacuri nu aveam, bateria la motor era si ea pe duca deci spre ciobanie nu puteam sa ma aventurez, bateria de la telefon murise si ea de mult deci nu puteam sa il sun pe Adi sa vad care e situatia prin golf… ce mai, nasol rau ! Mai incerc cateva locuri prin livada si ma indrept din nou spre golf. Ma ancorez pe un loc relativ apropiat de zona fierbinte si incep din nou sa pescuiesc. Adi langa mine imi zice ca are 2 salai si deja incep sa imi fac sperante ca macar el sa spele rusinea din mansa a doua. Nu renunt, nu pierd timpul, insist pe loc si in cateva minute am si primul salau. Timp nu prea aveam asa ca am decis sa petrec restul de mansa, apox 2 ore, in acelasi loc. Mai trec 30 de minute si firul zbarnaie din nou, COASA! simteam ca cel de la capatul firului nu e chiar adolescent, il aduc la suprafata si stupoare…era Olaf !! sau cel putin semana izbitor cu vedeta. Ma vede si incepe sa o i-a la goana sub barca. Mulineta facea ca toti dracii, dar reusesc sa il scot de sub barca. Se intinde din nou pe toata latimea lui, ma aplec sa iau minciogul si vad cum jigul ii sare fulgerator din gura… AAAAAAA !!!!! Nu imi venea sa cred ce ghinion tampit pot sa am. Era un salau trecut de prima tinerete, avea undeva la 4 – 4,5kg, deci sigur un candidat pentru captura. Dupa o enumerare scurta a unor nume de sfinti, schimb jigul il armez cu acelasi grub si ma apuc de pescuit din nou. Intre timp Adi reuseste sa mai pacaleasca unul si nu dupa mult timp firul imi zbarnaie din nou. Nu era acelasi protagonist din pacate, era un verisor mai mic de-al lui dar oricum punctabil. Hop cu el pe agrafa si repede inapoi cu jigu-n apa ca nu mai aveam decat vreo 20 de min din mansa. Stateam rau de tot. Dupa vreo doua lansari intep din nou, si firul incepe sa iasa de pe tambur precum pensionarii spre hipermarket cand sunt reduceri la mezeluri. Inima pulseaza cu 200bpm, dar creierul trage semnale disperate care in cele din urma s-au dovedit a fi corecte. Nu era salau, era un ditamai crapu romanesc ratacit prin golf sau adus de vantul cald de dupa-amiaza. N-a mai durat mult si fluierul arbitrului parca mi-a cicatrizat timpanul. Gata, asta a fost! Dezamagit si nervos pe mine, plec spre masuratoare, gandindu-ma ca anul viitor o sa imi fac planul cu si mai mult timp inainte, o sa fac pe dracu in patru si o sa merg la antrenament inainte de concurs si sigur rezultatele nu o sa se lase asteptate.

La finalul mansei a doua rezultatele noastre aratau cam asa:

Grupa A

Sergiu locul 26 cu 106cm

Cristi locul 32 cu 92cm

Cata locul 38 cu 50cm

Nea Mitica locul 47-50 cu inca o gherla despre care am auzit ca toti o datoram 🙂

Grupa B

Adi locul 17-18 cu 136cm

Rares locul 24 cu 97cm

Odata ajunsi pe mal, suntem tacuti. Fiecare se gandeste cu ce a gresit, de ce s-a intamplat asa cum s-a intamplat si de ce pescuitul in competitie este asa de diferit fata de cel de placere. Strangem tabara si toate acareturile si plecam la drum inapoi spre casa cu un gust un pic amar, fara a mai consulta rezultatele finale. Lipsa de experienta competitionala s-a dovedit a fi dura cu noi. Suntem constienti ca pentru a promova, v-a trebuii sa ne facem temele mult mai constincios. Urmeaza Manjestiul cu bibanii lui renumiti. Speram ca acolo sa ne clasam undeva in partea superioara a clasamentului.

Tin sa remarc buna organizare a celor de la WSB, etapei nu i-a lipsit nimic si a avut toate condimentele pentru o comeptitie reusita. Felicitari castigatorilor care si-au aratat calitatile si experienta, cu sau fara ajutorul colegilor mai mari. Felicitari si participantilor care nu au creat probleme si care au creat in schimb o atmosfera prietenoasa.

Clasamentul final arata in cele din urme astfel:

Rares locul 39 cu 237cm

Cristi locul 41 cu 288cm

Sergiu locul 61 cu 207cm

Adi locul 64 cu 136cm

Cata locul 72 cu 153cm

Nea Mitica locul 79 cu 141cm

In final va las cu ceva poze de la cum am vazut noi prima etapa a campionatului national TAVP.

Actions

Information

2 responses

5 07 2010
guritza

trebuie sa fie tare frumoasa viata asta!:))