Şalăi la Drumul Mic

25 11 2010

Salutare la toata lumea ! Incep prin a-mi cere scuze (inca o data) pentru lipsa de activitate din ultimul timp. A fost o perioada cam aglomerata pt noi, perioada in care am cautat cu disperare pesti. Din pacate, toamna asta nu a fost prea bogata in capturi datorita probabil vremii neobijnuit de calde.

Mai jos puteti citii ultima “isprava” a lu Catalin. Tin sa mentionez ca atat pozele cat si textul ii apartin in intregime lui, ca dealtfel si meritele 🙂

Iata cum a relatat “campionul” nostru de Bezid experienta de weekendul trecut:

Şalăi la Drumul Mic

Ca de sfârşit de an, noi, cei din Braşov, Tg. Mureş şi Cluj, organizăm o specială partidă de pescuit, care să demonstreze adevăratele noastre calităţi în spinning-ul la şalău.

Faţă de anul trecut, când partida a avut loc la Săcălaia, la ştiucă în luna decembrie cu mai mulţi participanţi, anul acesta, am ales ca locaţie deosebitul lac de acumulare, Bezid. Deosebit atât prin aşezarea geografică, vestul Munţilor Gurghiului, la 2 km de Sângeorgiu de Pădure cât şi prin structura sa, cu adâncimi mari, praguri, un sat scufundat.

Deci, sâmbătă dimineaţa ne-am întâlnit toţi cei cinci: Vali din Cluj, Adi din Tg. Mureş şi noi, cei trei împătimiţi ai spinning-ului din Braşov: Marius, Rareş şi eu.

Ajunşi la locul acţiunii, înarmaţi cu o înaltă doză de optimism, ne-am echipat rapid cu tot arsenalul de lansete, năluci, bărci şi sonare şi am intrat nerăbdători pe apă.

Echipele s-au stabilit din primul moment: Vali şi Adi, Marius cu Rareş, iar eu singur în barcă, mulţumit, în sinea mea, de situaţie.

În căutare unui loc cât mai bun, fiecare echipă s-a poziţionat după bunul plac, ţinând cont şi de experienţele anterioare avute pe acest lac.

Am plecat spre malul opus debarcaderului, în apropierea ,,călugărului,, unde am început să pescuiesc de la apă cu adâncimea de 15m, urcând spre 10m, un prag lin.

La 50m depărtare, pe aceeaşi linie pescuiau Vali cu Adi, care timp de o jumătate de oră nu au avut nici un atac.

Nici eu nu am reuşit să fac mare lucru, în acea zonă neavând nici o trăsătură.

La un moment dat, cei doi pleacă urcând spre coada barajului dispărând în ceaţa densă.

Ştiind că cei doi, familiarizaţi cu locul au cunoştinţă de anumite zone care ţin şalău, am ridicat ancora şi i-am urmărit.

Ajuns la faţa locului, Vali îmi face semn să încetinesc, deoarece ei începuseră să pescuiască. Acest loc era situat deasupra vechiului drum care pe vremuri traversa zona, înainte de formarea barajului.

Am început să scanez locul, utilizând sonarul Humminbird 898c SI Combo care în orice situaţie mi-a indicat fidel structurile complexe.

Am scanat tot drumul pe ambele părţi şi pe lungimea lui.

M-am poziţionat la 10m de drum lansând perpendicular la o adâncime de 8,5m, urcând cu jigul pe drum în 6m şi coborând spre mine la 7m. Am încercat cu twistere mari de 10cm şi nu am avut nici o trăsătură. Am schimbat cu un twister de 7,5cm Relax Aqua culoare chartreuse cu negru pe spate.

După cinci lansări am avut primul atac pe cădere în 8m şi am înţepat reuşind să aduc la barcă primul şalău de 45cm.

Eram foarte entuziasmat, având motive de bucurie, deoarece era primul meu şalău pe acest lac unde peştele este foarte mofturos.

Am privit spre cei doi cum se deplasează spre partea opusă a drumului scufundat în 8m pescuind invers.

După câteva încercări, Vali, cu un twister Kopyto Relax Ripper de 6,5cm charteuse glitter înţeapă un şalău frumos.

Am luat decizia de a schimba locul şi m-am deplasat la 100m distanţă de locul îniţial, dar tot în apropierea drumului de unde am început să lansez pe diagonală peste drum.

Această hotărâre, mi-a schimbat decisiv partida de pescuit.

Lansez cu acelaşi twister cu un jig de 8,3g mulinând scurt şi ridicând vârful lansetei în acelaşi timp, cu pauze de 4-5 secunde.

Deodată, în timpul căderii simt o fină trăsătură, dar mi-a fost de ajuns să înţep şi să aduc la barcă al doilea şalău.

Cu aceeaşi lansetă, Daiwa Steez şi cu mulineta Daiwa Infinitty Q 2000 am reuşit să simt emoţiile drill-urilor a încă doi dungaţi.

La ultimii doi şalăi am folosit un twister Bass Assassin de culoare verde fluorescent.

Spre sfârşitul zilei au apărut şi ceilalţi doi prieteni Rareş şi Marius care au încercat zona, Rareş reuşind să scoată un şalău regulamentar.

Înserarea cuprinzându-ne încetul cu încetul, am fost nevoiţi să ne retragem spre cabană după o superbă zi, neobişnuită anotimpului rece.

Satisfacţia mea a fost supremă şi datorită faptului că am reuşit să-i surclasez pe partenerii mei cu toate că aceştia erau mult mai experimentaţi.

Rămân cu o frumoasă amintire şi cu promisiunea de a mă întoarce la primele semne ale primăverii pentru a-mi îmbogăţii experienţa în pescuitul la şalău.

Pintea Cătălin

Actions

Information

5 responses

vali stratonov

Bravo Cata Campionul’de Bezid.

Leba

Pai cum Cataline, cu sculele alea de top, pe lacul ala care pute de salau, tu scoti “decat” 4 soareci d-aia de 40? :))
Mi-ar fi jena, zau asa… 🙂 😛
p.s. just kiddin’, tu nu-i mai lua in seama pe toti afaficii! 😉

ovidiu

@Leba, pute pe naiba a salau..poate a salau super ciufut care trae din an in joi 😉
@Catalin: super rezultat. Eu inca nu ama juns acolo dar di ce stiu de la cativa prieteni, 1 captura pe Bezid inseamana mai mult decat 5 pesti pe alte locatii! brava!

15 01 2011
Roland Popcev

Felicitari.Din pakte ink n-am ajuns acolo,dar trag sperante sa ma invite Rares odata,knd n-aveti cu cine mere….

24 03 2011
Andu

Super tare cata!!! dar povestea ma facut sa cred ca citesc o carte cu o frumoasa aventura!! Impresionant!!!