Prima experienta

15 06 2011

Aveti mai jos un articol scris de colegul John vizavi de primul sau contact cu pescuitul de competitie si cum anume a vazut/simtit el aceasta experienta. Enjoy…

Dupa ce anul trecut am participat la primul meu concurs de spinning in calitate de organizator, pe superbul baraj de la Siriu, anul acesta m-am hotarat sa particip la cat mai multe concursuri, in functie de posibilitati. Faptul ca nu dispun inca de echipamentul necesar etapelor din barca m-a obligat sa-mi stabilesc ca prioritati concursurile de pe mal, care eu unul sper sa fie in numar cat mai mare.

Astfel,alaturi decolegii de club Liviu, Marius, frate-miu Alexandru si “asistentul” Catalin, am intrat in pielea concurentului la Cupa “Essox” organizata pe raul Sieu de catre Transilvania Pike Club, in data de 21 mai. Locatia aleasa a fost, dupa parerea mea, una pretabila pentru o astfel de competitie , oferind conditii bune de amenajare a standurilor si avand dupa spusele organizatorilor o populatie piscicola destul de bogata. Din pacate noi, concurentii, nu am reusit sa dovedim acest lucru datorita faptului ca imediat dupa startul primei manse apa sa tulburat iar nivelul ei a crescut considerabil in urma deversarilor din barajul Colibita. Acest aspect s-a reflectat si in numarul redus al capturilor, fiind singurul neajuns al concursului.

Desi am luat ca pe un dezavantaj  faptul ca am ajuns pe malul apei tarziu, pe intuneric, fara a ne putea face vreo idee despre zona de concurs aveam sa constatam ca nu era chiar asa. Ora de pauza dintre manse in care s-a facut tragerea la sorti a standurilor si faptul ca s-a permis imediat accesul in acestea ne-au oferit timp suficient pentru a ne construi o strategie. De asemenea, desi am considerat ca timpul de o ora si jumatate alocat unei manse este prea putin am realizat apoi ca este suficient unei bune abordari a sectorului ales. In urma acestor concluzii mie mi s-a parut un concurs corect, fara avantaje nici macar pentru cunoscatorii locului.

Atmosfera mai amicala si mai relaxata decat la un concurs din barca si increderea in experienta acumulata pe malul apei in decursul ultimilor opt ani de pescuit exclusiv la spinning m-au ajutat sa-mi depasesc  emotiile de debut. Singurele emotii pe care le-am avut au fost la inceputul mansei a treia, cand am realizat ca desi eram la primul meu concurs de spinning puteam chiar sa-l castig.

Prima tragere la sorti mi-a destinat un stand specific de clean, astfel ca m-am hotarat sa consider aceasta specie ca partener de concurs, desi punctau toate speciile de rapitori. In acest sens am folosit voblere mici de max. 3 cm si rotative de max. nr.2. Am punctat destul de repede cu un clean la limita de 20 de cm., apoi dupa inca alte doua lanseuri, stupoare, mi-am lasat voblerul „prinzator” si, colac peste pupaza, apa incepuse sa creasca si sa se murdareasca. Desi am insistat in continuare, acoperind tot standul si schimband mai multe voblere si rotative acel clean avea sa fiepentru mine  singura captura a primei manse. La reunirea cu colegii mei aveam sa constat ca ei nu punctasera deloc, aspect ce ma intristat, deoarece in concurs suntem adversari dar la final tot colegi si prieteni ramanem. Insa faptul ca punctasera foarte putini concurenti si doar cu cate un peste ne-a mai crescut moralul, astfel ca dupa impartirea catorva sfaturi si o noua tragere la sorti am plecat increzatori spre cea de-a doua mansa.

Increderea avea insa sa-mi scada dupa ce am vazut al doilea sector pe care am picat si mi s-a parut un sector pe care scria „gherla”. Era un repezis uniform, cu apa mica, fara locuri ce puteau tine prea mult peste, dar la o analiza mai atenta am descoperit doua zone pe care merita insistat. Am abordat aceeasi tactica ca in prima mansa, folosind voblere si rotative mici dar in culori mai aprinse deoarece apa se tulburase considerabil. Am reusit sa punctez cu un clean de 27,8 cm. si, din pacate, am mai ratat unul punctabil spre finalul mansei. Eram pe locul doi.  Colegii mei aveau insa sa-mi dea aceeasi veste trista, nu punctasera nici unul, dar nu era nimic pierdut. Numarul mic de pesti prinsi si in cea de-a doua mansa si regulamentul care prevedea ca nu conteaza la final decat numarul de centimetrii, nu si constanta in manse, ne dadeau sperante in continuare. Dupa o bere rece, impartirea catorva pareri si o ultima tragere la sorti ne-am indreptat spre ultima mansa.

Odata ajuns pe ultimul sector de pescuit am constat cu stupoare ca era total diferit de primele doua: apa adanca de 1-1,2 m, linistita, fara structuri evidente, o zona atipica pentru clean, specie pe care m-am bazat in primele doua manse. As fi ales oricare din sectoarele vecine dar asta era situatia, nu aveam ce face. Pe langa voblere si rotative mici cu care am pescuit in prima mansa am incercat si cu voblere de 4-5 cm si chiar si cu twistere de 6,4 cm,abordand tot sectorul, in speranta ca voi puncta macar cu un peste. Eram constient ca la rata capturilor din primele doua manse acel peste imi putea aduce chiar si primul loc, dar acea speranta mi s-a naruit in ultimele minute ale concursului, cand, dupa indelungi insistente si multe naluci schimbate, am avut un clean punctabil chiar langa mal care mi-a ratat voblerul. Stiam ca va fi singurul atac al mansei si totodata singura sansa de a evita „gherla”. M-am bucurat insa cand am aflat ca doi dintre colegii de club, Marius si frate-miu au reusit sa puncteze cu cate un peste, chiar daca era cam tarziu. Mi-a parut rau pentru Liviu care a dat „gherla” totala desi, dupa cum stiu toti colegii de club, este un bun pescar de spinning.

La finalul concursului am ocupat locul al doilea, o surpriza pentru multi, o confirmare pentru cei care ma cunosc si stiu ce pot. Una peste alta eu consider ca a fost un concurs reusit, cu o organizare ce mi-a depasit asteptarile, cu bere rece, mancare buna si oameni deosebiti. Sper ca pe viitor sa se tina cat mai multe astfel de concursuri, iar campionatul de spinning de pe mal sa devina la fel de important ca si cel din barca, deoarece eu consider ca adevarata valoare a unui pescar de spinning este data de experienta, nu de puterea motoarelor si valoarea echipamentelor.

Apropo de echipament, in acest concurs am testat niste produse nou noute de la Rapture, care au un raport calitate-pret foarte bun si de care am ramas placut impresionat. La vobler si rotativa am folosit un bat ASSASSIN XS ML de 6’3”(1.91 m), 1/16-1/4oz echipat cu o mulineta WILDISH FD de 2000 si monofilament SPIN CAST de 0,165mm(3,8 kg), iar la twister am pescuit  cu acelasi model de bat, dar varianta M de 6’6”(1,98 m), 1/16-1/2oz echipat cu acelasi fel de mulineta si fir textil DYNA-TEX SPIN YELLOW de0,12mm(18lb). In materie de voblere am folosit doua modele Rapture  PROSERIES noi: HOT BUZZ S de 2,5cm(3g) si TINY CRANK F de 4cm(4,5g), precum si trei modele de la Dorado: ALASKA S 2,5cm(2,5g), INVADER S 4cm(3,5g) si CLASSIC S 5cm(5g). Pe langa acestea am testat doua modele noi de rotative:  SPINNER AG si SPINNER VB nr.1-2 si twisterele VIBRA SHAD de 6,4cm, de la aceeasi firma Rapture. Eu unul va recomand sa le incercati pe toate si nu cred ca veti regreta.

Le multumesc pentru suportul acordat: colegilor de club, prietenului Marius Mazilu, membru al clubului Bucovina Spinning Club si in mod deosebit domnului Gigi Moroiu, reprezentant Givadi SRL sponsorul clubului Brasov Spinning Team.

Marinuc Ionut (JOHN)

Actions

Information

2 responses

15 06 2011
Lucian

Felicitari si la mai mare!